søndag den 25. august 2013

Jeg skal til Kina!



Det ene øjeblik sidder jeg og læser til reeksamen og ønsker død og ødelæggelse over verden. Det næste modtager jeg en mail som ændrer alt! Jeg skal til Kina og undervise i et år (med afgang i september 2014)! Pludselig er det den bedste dag nogensinde og jeg hopper op og ned som et lille barn!

Det hele startede for næsten et år siden, med at jeg hørte et nyhedsindslag om at Kina søgte europæiske lærere til at undervise deres ungdom og kommende ledere i engelsk. På det tidspunkt var jeg netop startet på min uddannelse Engelsk på SDU og jeg har altid haft en barnedrøm om at søge ud af Danmark når min endelige uddannelse engang var færdig, og her var en reel mulighed for at kombinere min uddannelse og gøre det jeg altid har drømt om. Siden da er der sket meget i mit liv, som blandt andet da jeg få måneder senere præsenterede idéen for min kæreste som jeg havde været sammen med i to år. Da han sagde at han ikke ønskede så meget som at flytte fra Fyn kom mit svar meget ubesværet og enkelt: ”Så passer vi to nok ikke sammen længere.” – for allerede der vidste jeg at intet kan holde mig i Danmark, ikke engang ham.

Og det var så det.

Næsten et halvt år efter denne dramatiske udvikling tog mine planer for Kina endnu en drejning, denne gang mere positivt men stadig i den rigtige retning. Min dejlige veninde Anne-Mette fandt et opslag på universitetet fra organisationen Connect2China, og jeg var solgt allerede første gang jeg læste det igennem. Ikke nok med at jeg får løn for mit arbejde som er at undervise i engelsk (my dream!), jeg får også en lejlighed og penge til billetten hjem, for lige knap 13.000 kroner! Jeg gav det samme for mit kørekort da jeg blev 18, det er jo crazy!

Men det var ikke lutter lykke, for samtlige alarmklokker ringede i mit hoved da jeg læste deres tilbud og hvad de forlangte for herligheden. Her startede en lang række udvekling af e-mails hvor jeg det meste af tiden undskyldte at jeg tvivlede på dem, men at det bare virkede for godt til at være sandt. Til sidst fik jeg kontakt til en anden som havde været af sted og endelig følte jeg mig sikker nok til at acceptere.

Så i dag fik jeg mit livs bedste mail – ”Velkommen til programmet Connect2China”, og jeg glæder mig allerede som et lille barn til at jeg skal af sted til september næste år.
 
http://www.connect2china.dk/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar